יום שבת, 11 ביוני 2011

סובב טיבעון החדש

אתמול נפתח לנו מסלול מקסים ע"י החברה של קק"ל המופלאים.

את הסינגל הנחה אתמול בחור מגר"א (גימלאים רוכבי אופניים) וכן אני קורא לו בחור מכיוון שכמו שהוא רכב, לא נראה לי 
שניתן לקרוא לו גימלאי..










המסלול מתחיל בפארק הרכבת שבקריית חרושת, מי שלא מכיר אז כפר תקווה או הכי קל למגיעים מהמרכז לצומת ג'למה , ופונים לכיוון טיבעון, הפניה הראשונה ימינה, נוסעים בערך ק"מ עד לפניה שעליה כתוב פארק הרכבת או משהוא כזה.
לאחר שעוברים גן משחקים מצד שמאל נוסעים עוד 2 ק"מ לאורך הגדר של מיכלי הדלק ושוב ימינה150 מ'  שמאלה עוד 2 ק"מ ומצד ימין שלכם עומד קטר בן מאה- זהוא כאן אתם מתחילים.

אם הייתם שואלים אותי הייתי מתחיל בצומת ג'למה לארוך נחל הקישון עד לנקודה זו, אבל מי שואל אותי-בטח לא קק"ל.


את המסלול מתחילים בעליה קלה לחימום , אל תדאגו מיד לאחר מכן עליה אמיתית, קצת לא נעים בשבע בבוקר, עדיף להתחיל את המסלול הזה מוקדם יותר בימי הקיץ החמים. המסלול לא מתאים לימי גשם כי הסינגלים בוציים ותוך שניות תתקעו.
לא להתבלבל בעליה החדה לפנות ימינה לסינגל שעוקף את הגבעה ויורד בירידה מהירה לקראת העליה הבאה שמובילה אותנו לפסל של אלכסנדר זייד המרשים.
מכאן למי שכבר מכיר את עוקף טבעון הסטנדרטי, משתלבים למסלול שעוקף את טבעון ממזרח כולל המעבר מתחת לכביש אלונים- טבעון ומשם כניסה לתוך בתי טבעון השתולים בתןך החורש. לא להתבלבל עם הפניה שמאלה לעליה קלה שמובילה למרכז הישוב המקסים הזה.
מכאן כניסה מוזרה לסינגל מטריף שהכניסה שלה עוברת משמאל לבנין "מכבי" וממול לתחנת הדלק. המסלול כולו מסומן אבל צריך לחפש את הסימונים תסתכלו על הכביש או על המדרכה והכי טוב GPS.

טוב כאן הסינגל סוחף ומהיר ומוביל אותנו בסופו של דבר ל"עליית הטמפלרים" אין לי מושג מה מקור השם אבל עליה ארוכה שמחזירה אותנו למרכז הישוב.
מכאן רוכבים על המדרכה והמסלול מסומן היטב (על המדרכה) ומחזיר אותנו לסינגל שמתחיל בגשר המתכת הירוק והמפורסם של קק"ל שמותאם לאופניים. עוברים את הגשרון ונכנסים לשביל מהיר (קצת להזהר)  לאחר 800 מטר פונים ימינה ונכנסים לסינגל טכני בעיקר בקטעים של העליות, שמוביל אותנו לאורך בתי טבעון בצד המזרחי, סינגל ארוך מסודר וכולל קטעים טכניים והכי חשוב בצל, סוף הסינגל הזה הוא בעץ האלון העתיק הענק. אפשר לעשות הפסקת קפה בעץ או באמצע הקטע האחרון יש פינת ישיבה ליד אחד הבתים. מקנחים בעליה (אותה עשינו בדרך הלוך) לעבר המעבר התת קרקעי שהיה בתחילת המסלול, יש כאן קטע שחוזר על עצמו ואני באופן אישי לא כל כך אוהב את זה אבל ככה המסלול בנוי וצריך למצוא דרך לשדרג אבל כרגע נדבוק במסלול המקורי. אנחנו גיוונו קצת בכניסה לסינגל ההתישבות וירידה ל"בית שערים" לצערי לא במסלול אבל מקום יפה לקפה ומשדרג משמעותית את ההנאה הצרופה. 
לקראת סוף המסלול קינחנו בעליה שאינה מומלצת לבעלי לב חלש ולמעשה אתם 400 מטרים מהרכב. 



תגובה 1:

MOUNTAINBIKE אתר אופני ההרים של ישראל, מסלולי רכיבה, רכיבת שטח, סינגלים