לפני כשבועיים הסתיימה פריצת סינגל אופניים ביער הרי נפתלי, מעל העיר קריית שמונה.
אורך המסלול: 23 ק"מ
דרגת קושי: בינונית
הפרש גובה מוחלט: כ-400 מ'
הפרש גובה מצטבר: 552 מ'
קק"ל פרצה את השביל במימון משותף של קק"ל והחברה הממשלתית לתיירות.
תכנון התוואי: חברת עז הרים.
המסלול מעגלי
כיוון רכיבה: עם כיוון השעון.
נקודות התחלת הרכיבה:
1. בכניסה לדרך נוף יער הרי נפתלי מול מחצבות כפר גלעדי.
2. בחניון הגאולוגי שנמצא מתחת למצוק רמים (הגעה דרך כביש המערכת של ק"ש).
3. בתחנת הביניים של רכבל צוק מנרה.
אורך המסלול: 23 ק"מ
דרגת קושי: בינונית
הפרש גובה מוחלט: כ-400 מ'
הפרש גובה מצטבר: 552 מ'
קק"ל פרצה את השביל במימון משותף של קק"ל והחברה הממשלתית לתיירות.
תכנון התוואי: חברת עז הרים.
המסלול מעגלי
כיוון רכיבה: עם כיוון השעון.
נקודות התחלת הרכיבה:
1. בכניסה לדרך נוף יער הרי נפתלי מול מחצבות כפר גלעדי.
2. בחניון הגאולוגי שנמצא מתחת למצוק רמים (הגעה דרך כביש המערכת של ק"ש).
3. בתחנת הביניים של רכבל צוק מנרה.
הסינגל החדש, שרובו שביל סינגל שנפרץ במיוחד ומיעוטו דרכי יער קיימות, מסתמן כאחד הסינגלים היפים בארץ. הוא עובר בכמה אתרים ביער הרי נפתלי כמו גן הפסלים בתל-חי, עין רועים, מצפור לירן סעדיה והחניון הגאולוגי. השביל חוצה שטחי יער בוגר שהרכיבה בו נעשית בצל העצים, שטחי יער צעיר, שטחי חורש מעורב ושטחי אלון תבור פתוחים בצדו הדרומי של המסלול. לאורך כל שלבי הרכיבה נשקף הנוף עוצר הנשימה של עמק החולה, של הגולן ושל החרמון, ובחורף המסלול עובר בינות כרי פריחת רקפות וכלניות המאפיינים את יער הרי נפתלי.
לאורך המסלול כמה פינות ישיבה ומנוחה בחניונים ומתחת לעצי אלון מרשימים.
השביל חוצה את חניון עין רועים ואת תעלות המים שבו על גבי גשרון אופניים. כמו כן השביל עובר מתחת למצוק רמים המרשים והוא צמוד למצוקי סלע נוספים המאפיינים את האזור ואת המדרון של יער הרי נפתלי.
חוויה נוספת שהמסלול מזמן היא האפשרות לעלות עם האופניים ברכבל צוק מנרה לתחנת האמצע, ולהתחיל את הרכיבה שם. אפשר לסיים באותה נקודה ולרדת חזרה ברכבל או לרדת ברכיבה לאחת מנקודות ההתחלה.
לרוכבים מזומנת חוויה מדהימה של מסלול מעולה ביער מגוון אל מול נופים מרהיבים.
המסלול אינו קשה מבחינה טכנית, אך בשל הפרשי הגובה והירידות התלולות הוא אינו קל ומיועד לרוכבים מיומנים בלבד.
את תוואי המסלול המדויק תכנן וסימן וורן מחברת עז הרים, שאף ליווה את הביצוע בשיתוף עובד קק"ל המסור והמוכשר עזיז, שהיה אחראי לביצוע העבודה. עזיז הוא שהיה אחראי לפריצת הסינגל ביער ביריה המוכר והאהוד.
לאורך המסלול כמה פינות ישיבה ומנוחה בחניונים ומתחת לעצי אלון מרשימים.
השביל חוצה את חניון עין רועים ואת תעלות המים שבו על גבי גשרון אופניים. כמו כן השביל עובר מתחת למצוק רמים המרשים והוא צמוד למצוקי סלע נוספים המאפיינים את האזור ואת המדרון של יער הרי נפתלי.
חוויה נוספת שהמסלול מזמן היא האפשרות לעלות עם האופניים ברכבל צוק מנרה לתחנת האמצע, ולהתחיל את הרכיבה שם. אפשר לסיים באותה נקודה ולרדת חזרה ברכבל או לרדת ברכיבה לאחת מנקודות ההתחלה.
לרוכבים מזומנת חוויה מדהימה של מסלול מעולה ביער מגוון אל מול נופים מרהיבים.
המסלול אינו קשה מבחינה טכנית, אך בשל הפרשי הגובה והירידות התלולות הוא אינו קל ומיועד לרוכבים מיומנים בלבד.
את תוואי המסלול המדויק תכנן וסימן וורן מחברת עז הרים, שאף ליווה את הביצוע בשיתוף עובד קק"ל המסור והמוכשר עזיז, שהיה אחראי לביצוע העבודה. עזיז הוא שהיה אחראי לפריצת הסינגל ביער ביריה המוכר והאהוד.
כתיבה: אבירם צוק
קרדיט מפה: נגה מזרחי
קרדיט מפה: נגה מזרחי
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
MOUNTAINBIKE אתר אופני ההרים של ישראל, מסלולי רכיבה, רכיבת שטח, סינגלים